For medarbejdere og ledere
» Møller & Milsted
» Hvem er vi?
» Hvad tilbyder vi

1. Rådgivning
2. Processer
3. Kurser
4. Uddannelser
5. Foredrag
6. Supervision
7. Individuel
behandling
/coaching


» Trivselsrådgiver
uddannelsen
» Grønland: Kursus
» Manualer
» Nyhedsbrev
» Værdimåling
» Trivselsmåling
» Referencer
 
KONTAKT OG
YDERLIGERE INFO

mm@mmcon.dk
TLF. 3141 8376

 

     

Social kapital i praksis. Vejen til mere trivsel og produktivitet

Forudsætningen for en organisations succes er en treenighed bestående af høj produktivitet/kvalitet, stor bruger/kunde tilfredshed og trivsel/arbejdsglæde hos medarbejderne.
Det som skaber denne forudsætning og dermed sikre vækst og konkurrence- og sammenhængskraft er:

 

  • Faglig dygtighed hos medarbejderne og lederne
  • Samarbejdsevner på alle niveauer i organisationen
  • Gensidig og spontan information s udveksling
  • Tillid og respekt i organisationen

Social kapital er kommet til netop at handle om at kunne være med til at løse denne opgave. Social kapital beskrive nogle enestående evner ved organisationen som samlet kan dækkes af begrebet social kapital. Her vurderes graden af tillid og oplevelsen af retfærdighed i en organisation som udtryk for virksomhedens samarbejdsevne. Dette vurderes i 3 relationsforhold: samlende indenfor en afdeling eller enhed, brobyggende mellem afdelinger eller enheder og forbindende mellem ledelsen og medarbejderne. Virksomhedens sociale kapital er en kollektiv egenskab i virksomheden og skal anskues og opbygges på strategisk ledelsesplan.
Social kapital vurderes ligeledes også som en forudsætning for trivsel.

Indhold:

 

  • En kort introduktion til begrebet social kapital
  • Hvad er samarbejdsevne og hvordan opbygges den?
  • Hvad er tillid og hvordan arbejder man med den?
  • Hvad er retfærdighed og hvilken betydning har den for kulturen og trivslen?

Udbytte:

Social kapital skal ses som et godt redskab til at belyse faktorer som nemt kan overses i det daglige arbejde, men som kan have en stor betydning for trivsel. Ved hjælp af dialogværktøjer er social kapital med til at skabe en oplevelse af retfærdighed og tillid, hvilket i dag er væsentlige faktorer i oplevelsen af samarbejdsevner og trivsel.

Der vil være masser af øvelser og dialog

Længde: fra to timer til en hel dag.

Print denne side

 
 

Thomas Milsted