Uddannelse
» Møller & Milsted
» Hvem er vi?
» Hvad tilbyder vi

1. Rådgivning
2. Processer
3. Kurser
4. Uddannelser
5. Foredrag
6. Supervision
7. Individuel
behandling
/coaching


» Trivselsrådgiver
uddannelsen
» Grønland: Kursus
» Manualer
» Nyhedsbrev
» Værdimåling
» Trivselsmåling
» Referencer
 
KONTAKT OG
YDERLIGERE INFO

mm@mmcon.dk
TLF. 3141 8376

 

     

Trivselsrådgiver-uddannelsen


Nu har du mulighed for at tage trivselsrådgiver-uddannelsen over to dage med nogle af de mest erfarne undervisere inden for trivsel, stress og psykisk arbejdsmiljø. Uddannelsen i trivsel og godt psykisk arbejdsmiljø er for alle, der er interesseret i at arbejde med trivsel.



Al forskning viser, at trivsel skaber vækst, arbejdstilfredshed og reducerer stress.

Trivselsrådgiver-uddannelsen har til formål at skabe bedre rammer for vækst og trivsel på den enkelte arbejdsplads. Ved at arbejde målrettet med forebyggelse af psykisk nedslidning, stress, mobning og længerevarende sygefravær vil trivselsrådgiveren kunne være med til at forbedre det psykiske arbejdsmiljø.

Uddannelsens omdrejningspunkt vil være den sunde og værdifulde arbejdsplads – vi vil gerne uddanne trivselsrådgiveren til at have fokus på mennesket i organisationen, på relationerne og på trivsel som helhed.

Når trivslen er dårlig, kan det handle om mange ting. Men en af de ting, der ofte er gået tabt, er den fælles koordinering af ansvar, roller og arbejdsopgaver. Det betyder for eksempel, at den enkelte graver sig ned i sine egne opgaver.

Forskningen har vist, at trivslen bliver dårlig uden kollegial støtte og en fælles hjælpsom arbejdskultur. Det medfører ofte konflikter, som efterhånden bliver personlige. Og det kan påvirke hele stemningen i en afdeling og på en arbejdsplads.
Men mange af konflikterne er et symptom på den dårlige koordinering.

På kurset vil du lære at bruge bruge begreberne og værktøjerne, relationel koordinering og de 5-R-ord.

Formål med uddannelsen

Formålet er således at skabe trivsel. Mindske de omkostninger, der er forbundet med mistrivsel – personligt, arbejdsmæssigt og økonomisk.



Uddannelsen giver trivselsrådgiveren mulighed for at tilegne sig viden og redskaber til at afdække, vejlede og være sparringspartner i
håndtering og forebyggelse af stress, mobning og andre væsentlige psykiske arbejdsmiljø - forhold, for den enkelte og arbejdspladsen.

Uddannelsen gør trivselsrådgiveren i stand til at kende signalerne på stress, mobning og dårlig trivsel samt at gennemføre samtaler med
både kollegaer, medarbejdere og ledelse om trivsel og stress på et både oplysende og vejledende niveau.

Deltagerne tilegner sig vid en om trivsel og stress samt redskaber og metoder til at vurdere virksomhedens og den enkelte medarbejders stressniveau og til at kunne påvirke arbejdet med virksomhedens forebyggende tiltag.

Form

Uddannelsen består af to moduler, hver af en dags varighed.
Kursusdagene vil veksle mellem teoretiske oplæg, dialogøvelser og øvelser hjemme på arbejdspladsen. Der vil på uddannelsen blive lagt vægt på høj deltageraktivering og inddragelse. Ligeledes forventes det af deltagerne, at de læser angivet litteratur.

Indhold

Læs mere detaljeret om de to dages specifikke indhold: .

Undervisere
 

Print denne side

En trivselsrådgiver er en ressourceperson i organisationen, som kan udspørge, opsamle og formidle viden om trivsel.
Rådgiveren er ikke behandler, terapeut eller proceskonsulent.
Rådgiveren kan rådgive og være sparrings partner i dagligdagen i
forbindelse med trivsels fremmende tiltag eller forebyggelse på alle niveauer i organisationen i forhold til trivsel og arbejdsglæde.


Dato, sted og pris

Der er pt. ikke planlagt nogle åbne forløb af uddannelsen.

Henvendelser vedr. lukkede forløb til: tm@mmcon.dk

Download

Materialer til uddannelsen